Il nostro impegno

Medico e paziente guardano un tablet
L’impegno NephroCare

Numerosi studi dimostrano che la gestione della Malattia Renale Cronica (MRC) contribuisce in modo significativo a garantire che i pazienti che entrano in dialisi siano più sani, riducendo i costi per il trattamento di pazienti affetti da malattie croniche renali e migliorando l'aspettativa di vita.

La Filosofia NephroCare è:

  • adempiere alla responsabilità di Fresenius Medical Care per dare ai pazienti con insufficienza renale un futuro degno di essere vissuto

  • sostenere l’importanza della prevenzione e rallentare la progressione della malattia renale cronica

  • fornire ai pazienti una migliore cura renale sulla base delle linee guida nazionali ed internazionali

  • promuovere una cooperazione stretta e trasparente tra nefrologi, ospedali, medici di medicina generale, fornitori di cure mediche e pazienti

  • sostenere i pazienti con Malattia Renale Cronica e aiutarli ad avere un domani migliore

 

Valori Aziendali e Innovazione in NephroCare

In NephroCare abbiamo solidi Valori Aziendali, tra cui sicuramente importantissimi sono la collaborazione e la solidarietà all'interno dei team, così come il continuo confronto e la condivisione di obiettivi e responsabilità che porta alla creazione di un solido gruppo che riesce ad esser tale nonostante l'inevitabile distanza fisica e lavorativa tra reparti amministrativi ed ambulatori.

E l'innovazione? In NephroCare si lavora costantemente per mantenere attivi la ricerca, lo sviluppo e la formazione continua del personale, anche avvalendosi del know-how internazionale garantito da Fresenius Medical Care.

In questo video abbiamo raccolto le testimonianze di Medici, Infermieri e Personale Amministrativo NephroCare che spiegano i nostri valori.

 

Il NephroCare Value System è la nostra soluzione per bilanciare i processi standardizzati e le richieste locali di sistemi di Cura Renale olistici e completamente interconnessi, che consente la selezione dell'approccio più adatto per ogni paziente nella nostra intera rete.

I principali punti di questo sistema sono:

  • Coinvolgimento del paziente
  • Infrastruttura delle cliniche
  • Terapie, prodotti e farmaci
  • Medici, infermieri e specialisti
  • Gestione della qualità
  • Prestazioni cliniche e operative
  • Sistema informativo clinico

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Coinvolgimento del paziente

Patient empowerment has a positive impact on patients’ emotional and physical well-being, and consequently, on their behaviour, satisfaction and treatment compliance.
We continuously interact with our patients to understand what matters to them and to support them in health-related topics:
• Introduction to dialysis
• Nutritional education
• Fistula care
• Staying active
• Holiday Dialysis Coordination

For more information please visit our patient section.

Infrastruttura delle cliniche

A key way for us to provide standardised treatment in workflow-orientated settings is to design the best possible clinical pathways, with tailored facility layouts and quality dialysis fluids.
With our clinic infrastructure set-up we aim to facilitate proper hygiene, safety and optimized patient supervision.

Terapie, prodotti e farmaci

With NephroCare, we are able to provide an optimal therapy mix - in center, at home, in hospitals - fitting to our patient population and the needs of healthcare systems.
For tailored therapies our patients benefit from our experience in patient-specific therapy prescriptions with our Fresenius Medical Care products and high-quality medicinal products.
You can benefit from our innovative products and technology – Your wellbeing and safety is always the highest priority.
For further information about our advanced products please refer to the Fresenius Medical Care website.

Medici, infermieri e specialisti

Highly-motivated, -trained and -experienced physicians, nurses and specialists are key in renal patient care.
In a clinical setting, not only technology and medical expertise are essential. Our professionals also provide a human and emotional link with the patients.
Please see our treatment options for more information.

Gestione della qualità

To achieve the appropriate integration of these quality requirements into our structured processes.
A core element of our quality management system consists of corporate directives specifying key requirements for the processes in our NephroCare organisation, e.g. by setting standards for hygiene and infection control, good dialysis care, water, concentrate and dialysis fluid for haemodialysis and related therapies.

Prestazioni cliniche e operative

In order to provide sustainable and value-based healthcare, our multidisciplinary center teams of different professions come together to jointly manage our dialysis centers.
Monitoring tools support our professionals to measure the achievement of performance targets. It serves to guide continuous improvement.

Clinic Information System

No improvement without data. EuCliD®, NephroCare’s proprietary clinical management system provides comprehensive information of each dialysis treatment and patient, allowing the medical staff in the NephroCare centres to take the right decisions to improve the treatment for each individual patient.

It facilitates the day-to-day work of the clinical staff, integrating processes into the data collection flow.
Directly linked to the dialysis machines, the monitoring system feeds patient data and medical parameters from dialysis sessions into the data management system, which also checks the data for completeness and plausibility.

Tutti i dati sono raccolti in stretta osservanza delle norme sulla protezione dei dati e sono archiviati in forma anonima per impedire l'identificazione dei singoli pazienti. Leggi anche il nostro articolo sulla Gestione dei BIG DATA in Nefrologia ed Emodialisi.

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